IX Liceum Ogólnokształcącym im. Wisławy Szymborskiej w Sosnowcu szykuje rewolucję w ofercie dydaktycznej. Niebawem zostanie otwarta tam klasa klasa o profilu e-sportowym z technologią multimedialną. Innowacyjny kierunek ruszy we wrześniu tego roku.
- Po raz pierwszy w Sosnowcu, prawdopodobnie po raz pierwszy w liceum ogólnokształcącym w Polsce. W IX LO im. Wisławy Szymborskiej w Sosnowcu utworzona zostanie klasa o profilu e-sportowym z technologią multimedialną – wskazuje sosnowiecki magistrat.
Przypomnijmy, że już od kilku lat w całej Polsce powstają klasy e-sportowe. Przykładowo, w naszym regionie kilka lat temu na utworzenie klasy e-sportowej w Zespole Szkół nr 1 zdecydowały się Piekary Śląskie. Tamtejsi uczniowie w ramach technika informatyka mogą nauczyć się taktyki w grach komputerowych, ćwiczyć z profesjonalnym trenerem, a także wyjeżdżać na turnieje i zawody e-sportowe oraz programować i tworzyć gry, a także modelować postacie i obiekty 3Dw grach komputerowych.
Szansa na rekrutację uczniów z całego województwa
E-sport staje się coraz bardziej popularny, a przemysł z nim związany rozwija się dynamicznie. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników tego sektora. Jak wskazuje rzecznik prasowy sosnowieckiego magistratu, takie klasy nadal są rzadkością, a ich utworzenie w Sosnowcu otwiera nowe możliwości dla pozyskania uczniów z całego województwa.
- Program obejmuje naukę w trybie czteroletniego nauczania e-sportu. Podzielony został na moduły, z których każdy dotyczy innego elementu, np. przygotowanie do rywalizacji e-sportowej pod kątem psychologicznym i kondycyjnym, organizacja turniejów e-sportowych, menedżerstwo e-sportowe, dziennikarstwo e-sportowe, trenerstwo i analiza e-sportowa – mówi Ewelina Stasik, dyrektor IX LO w Sosnowcu.
E-sport i rozszerzona informatyka, angielski oraz matematyka
E-sport to nie wszystko. Sosnowieccy uczniowie będą także realizowali zajęcia edukacyjne w zakresie rozszerzonym z informatyki, języka angielskiego oraz matematyki lub wiedzy o społeczeństwie. Profil e-sportowy z technologią multimedialną pozwoli rozwijać młodzieży pasje i otworzy ścieżki kariery, które mogą gwarantować spełnienie ich marzeń.
- Trzeba od razu wyjaśnić, że zajęcia nie dotyczą tylko treningu e-sportowego. Wydaje mi się, że początkowo większość uczniów traktuje nabory do takiej klasy jako dodatkowe godziny treningu w swoją ulubioną grę. Tymczasem to propozycja zupełnie inna, szersza. Chcemy pokazywać ciekawe profesje, szkolić przyszłych specjalistów, wpływać tym samym na rozwój gospodarczy naszego kraju – podkreśla Łukasz Trybuś ze Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych, z którym szkoła współpracuje przy tworzeniu klasy.
Będą nowe pracownie dla gamerów
Nowa klasa to nowe wyzwania dla szkoły. W związku z małą rewolucją w ofercie dydaktycznej w IX Liceum Ogólnokształcącym im. Wisławy Szymborskiej powstaną także dwie sale: gamingowa oraz streamingowa. Z pierwszej z nich będzie mogło korzystać 15 uczniów.
- Sala streamingowa będzie przygotowana do transmisji wideo na żywo - odpowiednio wygłuszona i wyposażona w greenbox, kamery, oświetlenie, komputery. Młodzież będzie miała szansę kształcenia kompetencji multimedialnych w najlepszych warunkach – dodaje dyrektor Stasik.