Wiadomości z Sosnowca

Ponad 100 mln zł na wyprawkę szkolną na kontach rodziców w województwie śląskim

  • Dodano: 2022-08-24 08:15, aktualizacja: 2022-08-24 08:22

W województwie śląskim na rachunki bankowe rodziców i opiekunów trafiło już ponad 100 mln zł w ramach programu „Dobry Start”. ZUS w Śląskim wypłacił już 334 tys. świadczeń. Jeśli pieniądze z wyprawki szkolnej mają trafić na konta rodziców we wrześniu, trzeba się pośpieszyć i złożyć wniosek o świadczenie najpóźniej 31 sierpnia. 

Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” wpływały od 1 lipca

Ostatnim dniem na elektroniczne wypełnienie i przesłanie dokumentów o świadczenie 300+ jest 30 listopada. Rodzice mają nieco ponad 3 miesiące na złożenie wniosku.

- Natomiast, jeśli rodzic chce otrzymać pieniądze jeszcze we wrześniu taki wniosek o wyprawkę szkolną musi złożyć do końca sierpnia. Warto się pospieszyć, bo koniec wakacji za kilka dni – podpowiada Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. 

ZUS rozpoczął wypłatę wyprawki szkolnej 18 lipca. Sukcesywnie, kolejni wnioskodawcy, otrzymują świadczenia.

- W województwie śląskim do 11 sierpnia złożono 286 tysięcy wniosków na blisko 400 tys. dzieci. Liczba wypłaconych świadczeń przekroczyła 334 tysięcy, tym samym na konta rodziców i opiekunów z naszego województwa wpłynęło 100 mln i 408 tys. zł. Wkrótce ZUS przeleje kolejne kwoty na świadczenie „Dobry Start”– informuje rzeczniczka.

ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Z wyprawki szkolnej skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, ponadpodstawowej lub policealnej do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Wnioski o świadczenie na rok szkolny 2022/2023 można składać wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Empatia.

Powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia zostanie przekazane na adres mailowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez klienta we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.

Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klientów zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosków, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku. 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również