Wiadomości z Sosnowca

Dlaczego warto pozycjonować w Google sklep internetowy?

  • Dodano: 2019-06-06 12:00, aktualizacja: 2019-06-12 12:20

Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to jeden z najważniejszych, o ile nie wręcz najważniejszy element procesu generowania ruchu na naszej stronie. Inne metody docierania do klientów, jak na przykład banery reklamowe na określonych stronach internetowych lub systemy linków partnerskich oczywiście również często okazują się efektywne. Nie oszukujmy się jednak: ogromna większość klientów, którzy dokonują zakupów w sklepach online, trafia tam poprzez Google. Szacuje się, że w przypadku niektórych sklepów ruch generowany przez Google może stanowić nawet 80% wszystkich użytkowników.

Co jednak konkretnie daje nam skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w Google? Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco dokładniej.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy w Google?

Aby uprzytomnić sobie, jak ważna jest pozycja strony w wyszukiwarce internetowej, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób sami robimy zakupy online? Czy szukając konkretnego produktu przeglądamy zawartość specjalistycznych stron poświęconej tematyce, tj. na przykład zaglądamy na portal dla hiszpanistów w celu znalezienia podręcznika do nauki tego języka? Nie. W ogromnej większości przypadków po prostu wpisujemy w Google określoną frazę, np. podręczniki do nauki hiszpańskiego. Następnie wyświetlają się nam witryny sklepów z tej branży. Po wejściu na którąś ze stron, przeglądamy poszczególne produkty z interesującej nas kategorii, czytamy ich opisy a potem dokonujemy zakupów.

Dokładnie tak samo postępuje statystyczny użytkownik internetu. To właśnie z tej przyczyny często mówi się, że sklep będący poza TOP 10 w Google "nie istnieje". Tylko kilka procent użytkownik wpisując w wyszukiwarce daną frazę sprawdza kolejne strony wyników wyszukiwania: zdecydowana większość przegląda tylko stronę pierwszą, czyli owe TOP 10.

W ten sposób widzimy, że to właśnie od pozycji witryny naszego sklepu w Google w największej mierze będzie zależeć ruch na naszej stronie. Bez skutecznego pozycjonowania, klienci po prostu do nas nie dotrą.

Co więcej, pozycjonowanie w Google to jedyna metoda, która doskonale łączy w sobie dwie cechy: masowość oraz docieranie do określonego targetu klientów. W przypadku np. reklam w postaci bannerów na innych stronach, musimy zdecydować się na jedno albo drugie: reklama na dużym portalu trafi do sporej liczby użytkowników, jednak tylko pewna część z nich to klienci stanowiący nasz target. Natomiast w przypadku reklam umieszczanych na stronach specjalistycznych trafiamy co prawda w określoną kategorię klientów, ale nasza reklama ma charakter raczej lokalny, niż globalny.

Google jest w stanie zapewnić oba te czynniki. Każda osoba wpisująca daną frazę w wyszukiwarce zobaczy nasz sklep: takiej rozpoznawalności nie zapewni nam nawet długoletnie zamieszczanie banerów na wszystkich możliwych stronach specjalistycznych poświęconych danej tematyce. Jednocześnie, klienci, którzy wpisali daną frazę w Google nie zrobili tego przez przypadek: stanowią oni więc nasz target lub są naszym potencjalnym targetem.

Szczególnie interesujący jest zwłaszcza ten drugi czynnik. Pozycjonowanie w Google pozwala bowiem na swego rodzaju "konwertowanie" klienta. Użytkownik może początkowo wpisać daną frazę w Google np. po prostu z ciekawości. Wtedy jeszcze nie jest naszym Targetem. Jednak jeśli trafi na naszą stronę, status użytkownika może ulec zmianie, może zacząć naprawdę interesować się daną dziedziną(niech to będą na przykład militaria lub suplementy kulturystyczne), w ten sposób stając się naszym targetem, a następnie naszym klientem.

Sama pozycja w Google to nie wszystko

Skuteczne pozycjonowanie strony sklepu internetowego w Google to bez żadnych wątpliwości czynnik o znaczeniu fundamentalny. Warto jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że nawet TOP 3 w Google niekoniecznie musi przekładać się na większą liczbę transakcji a nawet na większy ruch.

Statystyki pokazują, że już od dłuższego czasu wśród użytkowników utrzymuje się tendencja spadkowa w zakresie współczynnika CTR. Według danych prezentowanych na SparkToro dd 2015 roku wartość współczynnika CTR spadła z 71,57% do 65,72%

Użytkownicy przejawiają więc coraz widoczną tendencję do przeglądania wyników Google bez wchodzenia na wyświetlające się strony. W jaki sposób można temu przeciwdziałać? Przede wszystkim, warto zadbać o to, w jaki sposób nasza witryna jest wyświetlana w Google. Użytkownik szukający wyników dla danej frazy musi zostać zaciekawiony, już na wstępie musimy podać mu pewne informacje, które sprawią, że zechce kliknąć i znajdzie się na naszej stronie.

To jednak jeszcze nie wszystko. Często zdarza się, że nawet bardzo duży ruch na stronie sklepu internetowe nie przekłada się na widocznie większą liczbą transakcji. Specjaliści podpowiadają tutaj znaną zasadę pt. KISS - keep it simple stupid. O co chodzi? Klient trafiając na naszą stronę może się zniechęcić do zakupów na przykład wskutek:

1. Konieczności dokonywania rejestracji na witrynie

2. Konieczności wypełnienia zbyt długich formularzy

3. Złej organizacji i/lub mylącego nazewnictwa kategorii produktów dostępnych w ofercie sklepu

4. Braku możliwości użycia odpowiadającej klientowi metody płatności

Jeżeli chcemy zadbać o to, aby generowany przez pozycjonowanie ruch przekładał się na wyższą sprzedać, powinniśmy więc zadbać także o sam sposób działania naszej strony, jej przejrzystość, intuicyjność, łatwość w obsłudze oraz poruszaniu się po poszczególnych kategoriach.

Media Click – https://mediaclick.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.