Sosnowiec - portal miejski Sosnowiecki.pl

Wiadomości z Sosnowca

Czy prowadzenie sklepu online wymaga posiadania własnego magazynu?

  • Dodano: 2020-07-30 13:00

Za sprawą nowych technologii coraz większa część handlu realizowana jest zdalnie, przez sklepy internetowe. Otwarcie tego typu biznesu jest dużo łatwiejsze i tańsze niż sklepu tradycyjnego, a osiągane zyski są często znacznie większe. Barierą na starcie może być jednak brak własnego zaplecza magazynowego. Dla osób, które startują ze sprzedażą, najlepszą opcją wydaje się wynajem magazynu. Najlepiej zrobić to w firmie oferującej usługi komplementarne.

Magazynowanie i dystrybucja w jednym

Cześć firm z branży logistycznej, prócz usług wynajmu powierzchni magazynowych, świadczy również usługi pokrewne związane z przyjmowaniem i dalszą dystrybucją przechowywanych towarów. Właściciel sklepu internetowego, który korzysta z usług tego typu firmy, nie musi osobiście zarządzać procesem magazynowania i sprzedaży. Integracja systemu sprzedaży i dystrybucji daje możliwość zautomatyzowania wielu procesów, w tym procesu pakowania i wysyłki zamawianych przez klientów towarów. Operator magazynu, po przekazaniu mu zlecenia, zajmuje się pakowaniem, adresowaniem i wysyłką towarów. Wynajem magazynu staje się zatem okazją do usprawnienia wielu innych procesów związanych z zarządzaniem towarem. Dzięki temu osoba prowadząca sklep internetowy może skupić się na podstawowej działalności i marketingu, samą dystrybucję pozostawiając innym, wyspecjalizowanym w tym podmiotom zewnętrznym.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Jeśli zdecydujesz się na wynajem magazynu, w którym będzie przechowywany towar, jaki sprzedajesz online, a dodatkowo obsługująca go firma zajmie się jego dystrybucją, jako właściciel sklepu możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Zatrudnienie zewnętrznej firmy do obsługi zleceń to stały wydatek, który można jednak wliczyć w koszty prowadzonej działalności. Wybierając tego typu opcję, nie musisz zatrudniać pracowników lub samodzielnie zajmować się etykietowaniem i pakowaniem zamawianych przez klientów towarów. Wybierając usługi dodatkowe, zwykle nie musisz również zajmować się osobiście przyjmowaniem zwrotów i reklamacji. W takim wariacie wynajmowanie magazynu rozwiązuje większość problemów związanych z codzienną obsługą zleceń.

Założenie sklepu internetowego to sprawdzony sposób na biznes, również dla tych osób, które nie mają czasu na samodzielne zarządzanie dystrybucją towarów i zajmowanie się obsługą klientów. Korzystając z usług wyspecjalizowanych firm logistycznych, można nie tylko wynająć od nich magazyn, ale także zlecić im realizację wielu dodatkowych czynności, dzięki którym prowadzenie sklepu stanie się znacznie łatwiejsze.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.