Wiadomości z Sosnowca

Jak skutecznie szukać pracy w Sosnowcu

  • Dodano: 2015-05-29 13:45

Nie jest tajemnicą, że znalezienie pracy to dzisiaj prawdziwa sztuka. Do dzisiaj powstało mnóstwo poradników, blogowych wpisów i artykułów o tym, jak efektywnie aplikować (a że czynniki wpływające na rynek pracy zmieniają się szybciej niż pory roku, pewnie powstanie ich jeszcze mnóstwo), jednak wszystkie sprowadzają się do podstawowej, złotej zasady, od której warto zacząć poszukiwania. Szukając pracy, kandydaci powinni wiedzieć, w czym są dobrzy i co chcą robić. Problem pojawia się, kiedy na pytanie o pasje, zalety i marzenia nie potrafią odpowiedzieć.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Jeżeli pojawia się hipoteza typu: "Nie wiem, w czym jestem dobry", to paradoksalnie nie ma się czym martwić. Po pierwsze, został wykonany pierwszy krok. Po drugie, bez żadnych uprzedzeń można próbować nowych rzeczy. To zresztą najlepsza rada, jaką można dać w tym przypadku: warto próbować tego, co nowe, zawodów, sposobów zarabiania na życie, a także stylu i relacji z innymi ludźmi. Jeżeli poszukujący pracy nie jest w związku małżeńskim, nie ma dzieci czy innych zobowiązań, może wyjechać na jakiś czas do pracy za granicę. Nic nie kształci tak, jak inna kultura, a im bardziej różna od obecnej, tym lepiej.

Na podstawie danych statystycznych GUS można stwierdzić, że obecny rynek pracy jest bardzo trudny zarówno dla osób młodych, jak i starszych. Wiele osób bierze jakąkolwiek pracę, byle się utrzymać i zarobić na życie. To nie jest złe, gorzej, jeżeli ten stan utrzyma się dłużej. Wtedy może zdarzyć się sytuacja, że np. ludzi po czterdziestce dopadnie myśl, że spędzili życie na pracy, która nie dawała satysfakcji - tłumaczy Gabriela Pyjas z portalu praca-sosnowiec.pl -  Jako osoba poszukująca pracy należy wiedzieć, co chce ona osiągnąć, co lubi robić i szukać właśnie takiej pracy. Można pracować w galerii handlowej, ale w mimo to warto szukać pracy, która będzie niosła ze sobą również satysfakcję - zaznacza.

Poczucie własnej wartości, a sukces

Dlaczego osoba poszukująca pracy powinna zdawać sobie sprawę ze swoich zalet i umiejętności w życiu zawodowym? Te cechy zapewniają szczęście nie tylko w pracy, także w innych dziedzinach życia - stwierdza Gabriela Pyjas - Ale prawdą jest, że rekruter od razu widzi, kiedy kandydat aplikuje na dane stanowisko, bo go ono interesuje, bo wie, że do tego się nadaje i wie, że praca będzie dla niego przyjemnością. 

Osobom, które interesują się branżą, w której chcą pracować, łatwiej pomyślnie przejść rozmowę kwalifikacyjną, są pewne siebie, wygadane, przygotowane. Dużo łatwiej jest im także wynegocjować, a nawet dostać z miejsca większa stawkę. Dlatego warto sobie zadać pytania "Co daje mi satysfakcję", "Co umiem najlepiej?", "Jakie są moje zalety" i na tej podstawie wysyłać aplikacje. Częstym błędem młodych ludzi jest rozdawanie CV wszędzie, gdzie się da. A przecież wiadomo, że wygadany negocjator będzie bezużyteczny jako grafik, natomiast artystyczną duszę będzie męczyć praca na stanowisku handlowca.

Poszukiwanie inspiracji

Jeżeli osoba poszukująca pracy zdaje sobie sprawę ze swoich zalet i wie, w jakim zawodzie chce pracować, powinno stać się to jej pasją. Dobrze jest przeglądać lokalne ogłoszenia w sieci, czytać gazety, poznawać nowinki i być z nimi na bieżąco. Śledzenie branżowych blogów i wideoblogów również może być bardzo pomocne. Warto też rozejrzeć się w mieście. Może właśnie tam znajdą się warsztaty z wybranej, ulubionej dziedziny. Dzięki nabytej wiedzy pojawia się szansa poznać środowisko, ludzi działających już w zawodzie. Trzeba więc dopasować się zawodowo do swoich umiejętności, aspiracji i upodobań - a praca stanie się czystą przyjemnością.

Jak skutecznie szukać pracy w Sosnowcu

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.