Sosnowiec - portal miejski Sosnowiecki.pl

Wiadomości z Sosnowca

Lakiernik samochodowy - praca z przyszłością

  • Dodano: 2019-06-17 15:00

Każdy użytkownik samochodu dobrze wie, że doświadczony lakiernik to prawdziwy skarb. Najmniejsza nawet rysa sprawia, że auto nie prezentuje się już dobrze, a nieudolna naprawa może tylko pogorszyć ten stan. Wraz ze wzrostem liczby samochodów, wzrosło też zapotrzebowanie na fachowców gotowych naprawiać te pojazdy. W zawodzie lakiernika zaś można naprawdę nieźle zarobić i cieszyć się ciekawą, chociaż niełatwą pracą.

Jak zostaje się lakiernikiem samochodowym?

W teorii lakiernikiem może zostać nawet osoba z wykształceniem podstawowym. W rzeczywistości pracodawcy wymagają zwykle minimalnie ukończenia szkoły zawodowej o profilu samochodowym. Najbardziej cenieni są oczywiście absolwenci, którzy mieli okazję odbyć praktykę zawodową w zakładzie lakierniczym. Takie szkolenie odbywa się pod okiem mistrza i kończy się egzaminem czeladniczym. Uprawnienia zdobyć można jednak także na specjalnych kursach zawodowych organizowanych na terenie niemal całego kraju.

Dodatkowo trzeba wykazywać się dobrą kondycją fizyczną, wysokimi zdolnościami manualnymi, odrobiną wyczucia estetyki i dokładnością. Przy dobieraniu kolorów liczy się tez zdrowy wzrok, spostrzegawczość oraz nieco intuicji. Z racji pracy przy oparach farb oraz lakierów tej pracy nie mogą wykonywać osoby z chorobami płuc, astmatycy oraz alergicy.

Czy praca lakiernika się opłaca?

Wiele zależy od doświadczenia i miejsca zatrudnienia. Pod względem finansowym oferty pracy w fabrykach są mniej atrakcyjnie, ale jednocześnie zapewniają stabilniejsze zatrudnienie i większą możliwość awansu (np. na kierownika zmiany lub brygadzistę). Dobry lakiernik samochodowy może zarabiać w prywatnym warsztacie naprawdę dużo - oczywiście pod warunkiem, że jego umiejętności oraz talent pozwalają wykonywać pracę w sposób satysfakcjonujący klientów.

Najlepiej zarabiają specjaliści pracujący w warsztatach zajmujących się tuningiem optycznych aut. Tutaj jednak wymagane jest bardzo duże doświadczenie i wysoki kunszt. W takich miejscach lakieruje się bardzo często auta zabytkowe, w przypadku których znać trzeba dawne techniki malowania i umieć przygotowywać lakiery według nieużywanych już receptur oraz standardów.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.