Wiadomości z Sosnowca

Styczeń miesiącem porad telefonicznych w sosnowieckim Oddziale ZUS

  • Dodano: 2023-01-04 07:00, aktualizacja: 2023-01-03 19:14

Oddział ZUS w Sosnowcu w styczniu organizuje telefoniczne dyżury dla klientów. Eksperci będą informować na temat subkonta, zasad dziedziczenia środków po zmarłym. Będzie też okazja zapytać o zasiłki chorobowe i świadczenie rehabilitacyjne, a dla przedsiębiorców przygotowano aż dwa dyżury dotyczące Małego ZUS plus, czyli jak płacić mniejsze składki.

Dyżury odbywać się będą w wyznaczonych dniach, zawsze w godz. od 9.00 do 11.00. Zainteresowane osoby mogą kontaktować się ze specjalistami ZUS telefonicznie, bez konieczności wychodzenia z domu. Poszczególny harmonogram dyżurów przedstawia się następująco: 

  • 12 stycznia pod nr tel. 32 671 77 10 będzie można uzyskać informację z zakresu subkonta w ZUS. Będzie można zapytać, kto posiada takie subkonto, w jakich sytuacjach i jak dzielone są pieniądze po zmarłym i co w przypadku rozwodu, czy środki zgromadzone na subkoncie małżonka, tak jak pozostały majątek, mogą być podzielone. 
  • 26 stycznia pod nr tel.  32 368 34 69 i 31 stycznia pod nr tel. 639 60 88 przedsiębiorcy działający na niewielką skalę mogą dowiedzieć się na temat możliwości skorzystania z tzw. Małego ZUS-u Plus. Eksperci powiedzą w jakich sytuacjach można skorzystać z tych ulg, by płacić niższe składki, jak wylicza się podstawę wymiaru składek oraz jakie zmiany zostają wprowadzone wraz z początkiem 2023 roku.
  • 30 stycznia przy telefonie pod nr 32 618 34 44 specjaliści z zakresu zasiłków chorobowych i świadczenia rehabilitacyjnego. Będzie można zadać pytania dotyczące przysługujących świadczeń, maksymalnej liczby dni na dane świadczenie, w jaki sposób są wyliczane, a także kiedy samo zwolnienie lekarskie nie wystarczy do wypłaty zasiłku, lecz konieczny jest wniosek i inne dokumenty oraz kto wypłaca świadczenie: czy ZUS czy pracodawca? 

- Zapraszamy do udziału w telefonicznych konsultacjach. Organizujemy je dla klientów, po to, by rozwiać ich wątpliwości i odpowiedzieć na pytania. Wiedzę najlepiej zdobywać u źródła, czyli u ekspertów, którzy na co dzień pracują z tymi przepisami, dzięki temu unikniemy nieporozumień czy przekłamań, bo informacje, które otrzymamy są zgodne z obowiązującym prawem i dotyczą naszego indywidualnego zapytania – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również