Oddział ZUS w Sosnowcu w styczniu organizuje telefoniczne dyżury dla klientów. Eksperci będą informować na temat subkonta, zasad dziedziczenia środków po zmarłym. Będzie też okazja zapytać o zasiłki chorobowe i świadczenie rehabilitacyjne, a dla przedsiębiorców przygotowano aż dwa dyżury dotyczące Małego ZUS plus, czyli jak płacić mniejsze składki.
Dyżury odbywać się będą w wyznaczonych dniach, zawsze w godz. od 9.00 do 11.00. Zainteresowane osoby mogą kontaktować się ze specjalistami ZUS telefonicznie, bez konieczności wychodzenia z domu. Poszczególny harmonogram dyżurów przedstawia się następująco:
- 12 stycznia pod nr tel. 32 671 77 10 będzie można uzyskać informację z zakresu subkonta w ZUS. Będzie można zapytać, kto posiada takie subkonto, w jakich sytuacjach i jak dzielone są pieniądze po zmarłym i co w przypadku rozwodu, czy środki zgromadzone na subkoncie małżonka, tak jak pozostały majątek, mogą być podzielone.
- 26 stycznia pod nr tel. 32 368 34 69 i 31 stycznia pod nr tel. 639 60 88 przedsiębiorcy działający na niewielką skalę mogą dowiedzieć się na temat możliwości skorzystania z tzw. Małego ZUS-u Plus. Eksperci powiedzą w jakich sytuacjach można skorzystać z tych ulg, by płacić niższe składki, jak wylicza się podstawę wymiaru składek oraz jakie zmiany zostają wprowadzone wraz z początkiem 2023 roku.
- 30 stycznia przy telefonie pod nr 32 618 34 44 specjaliści z zakresu zasiłków chorobowych i świadczenia rehabilitacyjnego. Będzie można zadać pytania dotyczące przysługujących świadczeń, maksymalnej liczby dni na dane świadczenie, w jaki sposób są wyliczane, a także kiedy samo zwolnienie lekarskie nie wystarczy do wypłaty zasiłku, lecz konieczny jest wniosek i inne dokumenty oraz kto wypłaca świadczenie: czy ZUS czy pracodawca?
- Zapraszamy do udziału w telefonicznych konsultacjach. Organizujemy je dla klientów, po to, by rozwiać ich wątpliwości i odpowiedzieć na pytania. Wiedzę najlepiej zdobywać u źródła, czyli u ekspertów, którzy na co dzień pracują z tymi przepisami, dzięki temu unikniemy nieporozumień czy przekłamań, bo informacje, które otrzymamy są zgodne z obowiązującym prawem i dotyczą naszego indywidualnego zapytania – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.