Wiadomości z Sosnowca

Banery statyczne - jakie powinny być, aby okazały się skuteczne?

  • Dodano: 2021-04-21 11:45, aktualizacja: 2022-12-06 09:56

Reklama w Internecie jest czymś, czego nie da się sprowadzić do zaledwie jednej rzeczy. Niektórzy utożsamiają ją przede wszystkim z pozycjonowaniem. Inni zaś kojarzą ją z reklamą kontekstową, wykupywaniem artykułów sponsorowanych czy też tak zwanym "marketingiem szeptanym". W tym wszystkim - wydawałoby się, że od zawsze - starają się odnaleźć banery statyczne. Czy w dzisiejszych czasach ich stosowanie ma jakikolwiek sens? Kiedy są w stanie rzeczywiście przynieść zamierzony cel? Na tych rzeczach skupimy się w tym artykule.

Czy banery statyczne jeszcze się sprawdzają?

Postęp technologiczny sprawił, że niektóre formy reklamy odeszły w zapomnienie i stały się mało skuteczne. Wiele spośród nich, jak chociażby wymianę linków, zastąpiły te bardziej nowoczesne, zazwyczaj dostosowujące się do potrzeb konkretnego klienta. Banerom statycznym udało się uchować, choć same w sobie dostosowały się do nowego środowiska. Obecnie stanowią część spersonalizowanych reklam kontekstowych. Znacznie rzadziej służą bardziej bezpośredniej, wykupywanej na stałe w wybranej witrynie internetowej formie.

Banery statyczne w swoim działaniu sprawdzają się znakomicie - przede wszystkim właśnie ze względu na swoją statyczność. W świecie przepełnionym rzeczami migającymi i starającymi się przykuć uwagę, to właśnie owa statyczność jest bardzo doceniania. Zwłaszcza, że pozwala banerom stopić się z otoczeniem i zgrać się z nim w taki sposób, że dostarczają najbardziej przez reklamodawców pożądanych konwersji. Zalet płynących z postawienia na statyczne banery jest znacznie więcej - zazwyczaj są tańszą opcją niż te animowane. Łatwiej się je tworzy i można tu sobie pozwolić na większą dowolność. Zwykle nie trzeba ograniczać się rozmiarem (który w przypadku ich animowanych odpowiedników potrafi być ogromny). Banery tego typu są przede wszystkim lubiane przez wydawców. Nie zaśmiecają zbytnio ich stron i są mało inwazyjne. Jako że zachowują przy tym swoją skuteczność, obie strony są w stanie na nich skorzystać.

Jaki powinien być baner statyczny, by był w stanie spełniać swoją rolę?

Choć mówi się, że banery statyczne są aktualnie skuteczne i po prostu sprawdzają się w akcji, jest to zaledwie połowiczna prawda.Wszystko dlatego, że cała ich skuteczność zależy od tego, w jaki sposób zostały stworzone. Tylko dobry baner jest w stanie generować jakiekolwiek konwersje, dlatego też należy przyłożyć się do jego tworzenia. Aby takim był, powinien:

  • przykuwać sobą uwagę - nie jest tu mowa wyłącznie o użyciu wyróżniających się kolorów - od tego coraz częściej się odchodzi. Mowa przede wszystkim o pomyśle, który jest w stanie zainteresować potencjalnego odbiorcę - czy to pod względem humorystycznym, czy też typowo "imponującym";
  • zostać zaprojektowany w odpowiednim rozmiarze - właściwy rozmiar banera pozwoli umiejscowić go wszędzie tam, gdzie tylko się chce. Najlepiej jest stworzyć kilka różnych jego wersji, by móc między nimi lawirować zależnie od konkretnego serwisu, w obręb którego ostatecznie trafi baner;
  • zawierać chwytliwy slogan - baner to nie tylko grafika i tło. To także tekst, który ma na celu namówić do kliknięcia. Co jednak najważniejsze, musi też zachęcić do zapoznania się z treścią projektowanej strony lub ofertą firmy, do której się odnosi. W dzisiejszych czasach stawia się tu przede wszystkim na bycie nienachalnym. W związku z tym lepiej jest zastosować sprytną grę słów aniżeli hasła nawołujące do klikania. Źle dobrany slogan wywoła efekt odwrotny do zamierzonego - dzisiejsi odbiorcy są pod tym względem bardzo wybredni, dlatego też tę kwestię trzeba dokładnie przemyśleć;
  • prezentować przyjemną dla oka kolorystykę - to, że baner musi być nienachalny nie tyczy się wyłącznie sloganu, który zostanie zawarty w jego obrębie, ale też całej kolorystyki. Już dawno odeszło się od jak najbardziej jaskrawych barw - teraz znacznie lepiej jest się zdecydować na coś uniwersalnego, będącego w stanie stopić się z treścią witryny, na którą ostatecznie trafi.

Najlepszym rozwiązaniem przy decydowaniu się na profesjonalne banery byłoby sięgnięcie po usługi profesjonalistów, którzy tworzą je na co dzień. Koniecznie należy przy tym wybrać firmę pokroju Banery.guru, a zatem taką posiadającą w tym wszystkim doświadczenie i potrafiącą pochwalić się rozbudowanym portfolio. Wtedy też będzie się miało pewność, że praca zostanie przez nią wykonana w sposób profesjonalny, a stworzony baner będzie przynosił rzeczywiste korzyści.

Podsumowanie

Banery statyczne, mimo swojego sędziwego wieku, sprawdzają się w dzisiejszych czasach znakomicie. Przede wszystkim dlatego, że... niewiele osób tak właściwie po nie sięga. Sprawia to, że użytkownicy, którym serwuje się reklamę za ich pośrednictwem są zaskoczeni, w pełni na plus. Każdy jest w stanie docenić tego typu brak inwazyjności, a banery statyczne są obecnie tworzone w tak profesjonalny sposób, że ciężko jest nie zwrócić na nie uwagi i nie kliknąć w nie. Sprawdzą się doskonale jako uzupełnienie reklamy kontekstowej, ale i w bardziej samodzielnej, klasycznej wersji. Są opcją, na którą zdecydowanie warto postawić.


Źródło: Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.