Wiadomości z Sosnowca

Pozycjonowanie a płatna reklama - co lepsze?

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 16:11

Promocja strony firmowej w internecie jest nieunikniona w przypadku wszystkich osób, które chcą czerpać znaczące korzyści z posiadania strony firmowej. Po podjęciu decyzji o inwestycji często pojawia się inny problem – a mianowicie, czy lepiej zacząć od pozycjonowania, czy reklam Google Ads. Często można spotkać się z bardzo rozbieżnymi informacjami na ten temat, dlatego przedstawiamy wyjaśnienie.

Pozycjonowanie a Google Ads – różnice

Pomimo tego, że oba rodzaje działań mają na celu promocję strony firmowej i umieszczenie jej na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, opierają się na całkowicie innych mechanizmach i różnych procesach. Pozycjonowaniem określa się wszystkie działania prowadzące do zoptymalizowania strony pod względem wyszukiwarek (SEO), a następnie wygenerowanie ruchu darmowego, czyli organicznego. Oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona pojawia się po wpisaniu określonych fraz kluczowych, tylko wtedy, kiedy boty Google stwierdzą, że idealnie pasuje do potrzeb klienta.

Czym jest Google Ads?

Google Ads są z kolei płatnymi reklamami, które z całą pewnością każdy internauta spotkał w różnych formach; np. reklamy w formie banera, reklamy produktów z ceną (używane głównie przez sklepy internetowe) oraz przede wszystkim w formie linków sponsorowanych. Są to wyniki wyszukiwania znajdujące się na samej górze strony. Warto jednak wiedzieć, że poniżej każdego wyniku znajduje się krótka adnotacja, że jest to reklama.

Pozycjonowanie czy Ads  - co wybrać?

Pierwszym krokiem w promocji każdej strony powinno być zoptymalizowanie jej zgodnie z zasadami SEO, co już samo w sobie w dużym stopniu może pomóc w pozycjonowaniu, szczególnie w przypadku stron z niszowych branż, w których nie ma dużej konkurencji. Przy bardziej konkurencyjnych słowach kluczowych, na efekty pozycjonowania strony trzeba jednak trochę poczekać.

W przypadku zupełnie nowych stron może to być nawet kilkanaście miesięcy (tylko przy wyjątkowych sytuacjach). Zazwyczaj jest to kilka miesięcy, jednak efekt, który uzyskuje się po takim czasie, jest trwały. Oznacza to, że raz wypozycjonowana strona może przez długi okres utrzymywać się w czołówce wyszukiwań. Oczywiście istotna jest kontrola pozycji strony i ewentualne wprowadzanie drobnych zmian.

Efekty działań reklamowych

Google Ads jest z kolei opcją, która nie wymaga wprowadzania wielu zmian na stronie internetowej oraz długiego pozycjonowania. Oczywiście, jeżeli witryna nie zawiera wartościowych dla internauty treści, to nawet najskuteczniejsza reklama nie sprawi, że zechce on skorzystać z oferty. Trzeba przy tym pamiętać o tym, że Ads jest opcją jedynie „sezonową”, ponieważ witryna pokazuje się w górnej części wyników tylko wtedy, kiedy prowadzimy płatną kampanię.

Różnice w cenie

Największe różnice pomiędzy Google Ads i pozycjonowaniem widoczne są jednak w cenie. Pozycjonowanie strony może być nieco większą inwestycją na przestrzeni krótszego okresu, ponieważ konieczne jest zapłacenie za pracę agencji lub freelancera, zakup wartościowych linków do strony oraz dokonania wszystkich koniecznych na stronie zmian.

Z drugiej strony mamy koszty kampanii reklamowej Google Ads. Tutaj cena ustalana jest poprzez samą wyszukiwarkę na podstawie konkurencyjności danego słowa kluczowego. Trzeba mieć jednak na uwadze to, że raz osiągnięty wynik z pozycjonowania jest możliwy do utrzymania, a stałe wykorzystywanie reklam do głównych słów kluczowych w dłużej perspektywie jest bardzo kosztowne.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.