W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac modernizacyjnych torowiska w ciągu ulic Mariackiej i Żeromskiego, uniemożliwiających kursowanie tramwajów, przez najbliższe 2 miesiące wstrzymany zostanie ruch tramwajów na tym ciągu. Spowoduje to szereg zmian w organizacji komunikacji tramwajowej.
Zmiany wejdą w życie już 14 stycznia
Od poniedziałku (14.01.):
- tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Tworzeń Huta Katowice – Będzin Cmentarz Komunalny,
- tramwaje linii nr 24 będą kursować w relacji: Konstantynów Okrzei – Milowice Pętla (wyjazd z zajezdni Zawodzie),
- tramwaje linii nr 15, 26 i 27 będą kursować w dotychczasowych relacjach, z wyjazdami z zajezdni Katowice Zawodzie (zmiana tras pojedynczych kursów wyjazdowych i zjazdowych),
- tramwaje linii nr 42 będą kursować w stałej relacji wg zmienionego rozkładu (zwiększenie częstotliwości kursowania),
- uruchomiona zostanie tymczasowa linia nr 44 kursująca w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe – Będzin Cmentarz Komunalny.
Autobusowa komunikacja zastępcza
Zarząd Transportu Metropolitalnego uruchomi autobusową komunikację zastępczą, oznaczoną jako T-21, kursującą w relacji okrężnej: Będzin Cmentarz Komunalny – Pogoń Klub Kiepury – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Ostrogórska – Sosnowiec aleja Zwycięstwa – Pogoń Kościół – Będzin Cmentarz Komunalny, z częstotliwością co 10 minut. Linia obsługiwać będzie wszystkie przystanki autobusowe znajdujące się na trasie przejazdu.
– Zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę prac w dzielnicy Nowa Pogoń przyjęliśmy, że powyższe zmiany obowiązywać będą do 20 marca. Mamy nadzieję, że realizacja robót – tak jak dotychczas – przebiegać będzie zgodnie z harmonogramem i za 2 miesiące tramwaje będą mogły wrócić na swoje stałe trasy i wykonawca zgłosi budowę do odbioru – zaznacza rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Andrzej Zowada.
W ramach zadania pn. „Przebudowa torowiska w jezdni w ciągu ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego w Sosnowcu” modernizowany jest odcinek dwutorowej linii tramwajowej od przystanku Pogoń Kościół na ul. Nowopogońskiej do rozjazdu torowego na skrzyżowaniu ul. Żeromskiego i 3 Maja w rejonie wiaduktu kolejowego. To około 1700 metrów toru pojedynczego. Generalnym wykonawcą prac zleconych przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. jest krakowska firma TOR-KRAK Sp. z o.o. Zadanie jest elementem „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską.