Wiadomości z Sosnowca

Elementy układów centralnego smarowania - przewody i złącza

  • Dodano: 2021-03-19 10:15, aktualizacja: 2021-04-13 10:01

Centralne smarowanie jest procesem, który ma za zadanie ułatwić obsługę wielu rodzajów maszyn. Dzięki zmechanizowaniu tej czynności, czas, który poświęca się na utrzymanie maszyn, zmniejsza się wielokrotnie. Z czego składa się centralne smarowanie i jakie są jego najpotrzebniejsze elementy złączne?

Przewody centralnego smarowania

Jednym z kluczowych elementów łącznych centralnego smarowania są przewody i węże. Zapytaliśmy o nie właściciela firmy Deforin z Chorzowa, specjalizującej się w centralnym smarowaniu maszyn i urządzeń: “Przewody centralnego smarowania dzielą się na dwa rodzaje. Po pierwsze w naszym sklepie oferujemy przewody poliuretanowe a także poliamidowe. Produkty przez nas oferowane wyróżniają się przede wszystkim wysoką odpornością chemiczną, swoje zastosowania znajdują w różnego rodzaju układach smarowania. Przewody smarowania poliuretanowe najczęściej pojawiają się w maszynach budowlanych, rolniczych oraz wydobywczych. Nasze węże olejowe to przede wszystkim gwarancja najwyższej jakości.” 

Do łączenia węży olejowych należy przy montażu zastosować złącza skręcane. Przy odpowiednim zastosowaniu oraz montażu zgodnym z zaleceniami posiadają one dużą wytrzymałość.

Przyłącza do centralnego smarowania

Połączenie układu centralnego smarowania w spójną, działającą całość wymaga zastosowania przyłącza. Przewód, aby zostać połączony z punktem smarnym bądź innym elementem potrzebuje przyłącza, które spełni swoją rolę jakby pośrednika. Przyłącze przede wszystkim składa się z gwintu przyłączeniowego. Rodzajów gwintów, które umieszczone są po jednej jego stronie, jest wiele. Od gwintu metrycznego z dodatkowym uszczelnieniem, przez gwint stożkowy, gwint BSP czy gwint UNF z o-ringiem. Przyłącze powinno posiadać właściwy stożek uszczelniający. Wykonane one mogą być także w wersji kolankowej albo obrotowej.

Złączniki w układzie centralnego smarowania

Aby dokonać połączenia jednego z drugim przewodem potrzeba wielu złącz centralnego smarowania. Są one bardzo przydatnym elementem, który pomaga w lepszym rozplanowaniu układu oraz rozwiązaniu wielu niewygodnych problemów. Złączniki to nie tylko pojedynczy element większej całości, lecz cała gama produktów, która odpowiada na wiele potrzeb. Mogą one być: złączami prostymi, złączami kolanowymi, trójnikami, mufami oraz złączami nakrętnymi.

Złącza skręcane są jednymi z ważniejszych elementów układu centralnego smarowania. Pełnią one ważną funkcję szczególnie w tych maszynach oraz urządzeniach, w których punkty smarne są na ruchomych elementach. Wiodące złącza skręcane są produkowane ze stali nierdzewnej oraz ocynkowanej. Używanie odpowiednich złącz gwarantuje wysoką jakość oraz poprawne działanie oraz szczelność układu centralnego smarowania.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.