Działania promocyjne Województwa Śląskiego zostały wysoko ocenione w badaniu "TOP promocji polskich miast i regionów" organizowanym przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
We wspólnej kategorii miast i regionów Województwo Śląskie okazało się najlepsze w promocji atrakcyjności turystycznej. Nasz region zajął także II miejsce w kategorii najbardziej zauważalnych działań promocyjnych.
Co ważne - Województwo Śląskie to jedyny region, który zdobył uznanie szefów promocji największych polskich miast i województw. Oprócz Śląskiego respondenci wskazali tylko pojedyncze miasta.
Celem badania przeprowadzonego przez Fundację Best Place było ustalenie opinii osób odpowiedzialnych za promocję miast i regionów na temat najlepiej wykonywanych przez samorząd działań promocyjnych.
W raporcie sporządzonym na podstawie badań czytamy między innymi, że: Województwo Śląskie w ciągu kilku ostatnich lat odmieniło swoje oblicze m.in. dzięki efektywnym kampaniom reklamowym, czerpiącym z głównej idei marki "Śląskie. Pozytywna Energia". Jest to jedne z nielicznych województw w Polsce, które konsekwentnie i spójnie kreuje swój wizerunek od 2008 r., zyskując tym samym aprobatę ekspertów branży marketingowej. Spore publicity dla Śląska wykreował także udział w światowej wystawie Expo 2010 w Szanghaju, gdzie m.in. tańczący na specjalnie przygotowanym parkiecie (Sustainable Dancefloor) Zespół „Śląsk" wytwarzał "pozytywną" energię. Aktywność promocyjna Województwa Śląskiego została zauważona również z pewnością dzięki szeroko zakrojonym kampaniom "Pozytywnie nakręceni polecają" oraz "Pasjonaci polecają".