Wiadomości z Sosnowca

Nauczycielki SP 15 szkoliły się w Palermo

  • Dodano: 2024-09-20 08:30, aktualizacja: 2024-09-20 08:49

Nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 15 w Sosnowcu wzięły udział w kursie druku 3D we Włoszech.

Szkolenie w FabLab w Palermo

Anna Malecka, Izabela Siwek, Karina Kic oraz Patrycja Dziembor podczas swojego pobytu szkoliły się w FabLab w Palermo. W trakcie trwania kursu zgłębiły wiedzę w zakresie obsługi programu Tinkercard, w którym przygotowuje się projekty przed wydrukiem. Nauczycielki zapoznały się z procesem kodowania, a także z innymi urządzeniami służącymi do cyfrowej produkcji i fabrykacji (skanery 3D, obrabiarki CNC, wycinarki laserowe, plotery laserowe itp.).

Zdobyte doświadczenie pozwoli na prowadzenie interesujących zajęć dla uczniów niweckiej szkoły oraz podzielenie się swoimi doświadczeniami z pozostałą częścią kadry pedagogicznej. Wprowadzenie druku 3D w szkołach przynosi nauczycielom możliwość urozmaicenia procesu nauczania, personalizacji materiałów dydaktycznych, rozwijania umiejętności technologicznych i kreatywnych oraz nauczania dostosowanego do potrzeb uczniów.

Dzięki pobytowi na Sycylii nauczycielki podniosły swoje kompetencje cyfrowe oraz podszkoliły język angielski. Udział w projekcie umożliwił także zapoznanie się z niezwykle ciekawą włoską kulturą i wymianę spostrzeżeń dotyczących procesu nauczania w Polsce oraz we Włoszech.

Doskonałe przygotowanie w zakresie druku 3D i nowoczesnych technologii zapewnili włoscy specjaliści – nauczyciel  Pan Pierangelo Di Benedetto oraz Pani dyrektor FabLab w Palermo – Marcella Pizzuto.

Kurs odbył się w ramach realizowanego przez placówkę projektu ,,ENTER LESSON in a 21st century school” finansowanego przez Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego. Jest to program realizowany na zasadach Erasmus+, przy wsparciu Wydziału Edukacji oraz Gminy Sosnowiec.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również