Sosnowiec - portal miejski Sosnowiecki.pl

Wiadomości z Sosnowca

Jak rozmawiać z szefem?

  • Dodano: 2019-06-17 15:00

To pytanie zadaje sobie mnóstwo pracowników. Czasem ciężko dogadać się z innymi nawet w najprostszej sprawie i może to spowodować dużo niepotrzebnych konfliktów oraz złą atmosferę w pracy. Przede wszystkim trzeba być przekonanym o tym, że z każdym da się dogadać, tylko trzeba wiedzieć jak to osiągnąć. A jak rozmawiać z szefem? Podpowiadamy.

Nie bój się

Zdarza się, że szef będzie miał gorszy dzień albo po prostu już taki jest, że często karci swoich podwładnych i wyolbrzymia ich błędy czy wytyka niekompetencje. Jeśli jednak robi to bezpodstawnie i nietaktownie, to każdy może się bronić. Czasem może być trudno, ale musimy zachować spokój. Pamiętajmy też, że nic nie usprawiedliwia chamstwa i obelg w środowisku pracy, gdzie wszyscy powinni się szanować. Gdy sprawa jest poważniejsza, można zawsze zwrócić się do zwierzchnika pracodawcy.

Bądź profesjonalistą

Nawet jeśli nie jesteś idealnym pracownikiem i zdarzają Ci się błędy, to zawsze pamiętaj, że możesz zyskać na innych polach. Wystarczy, że będziesz punktualny, przygotowany w miarę możliwości oraz będziesz starał się trzymać rękę na pulsie. W wielu miejscach ogromne znaczenie ma również odpowiedni dress code. O tym, jak dokładnie się ubierać, można przeczytać na portalu pracuj.pl.

Zachowaj dystans i nie obwiniaj się o wszystko

Niekiedy każdy się pomyli i będzie czuł się winny. Nie należy jednak nieustannie się obwiniać o wszystko. Wiadomo, że opinia o nas jest istotna, ale nie możemy być też przewrażliwieni i mieć obsesji czy zadręczać się nocami. Zdarza się, że coś pójdzie nie tak, ale nie do końca z naszej winy. Gdy za taką sytuację pracodawca oskarży nas, wtedy każdy może się bronić. Być może zyskamy w oczach szefa, bo zauważy, że nie tak łatwo nas poniżać czy źle traktować. Przy każdym popełnionym przez nas błędzie, przypominajmy sobie sukcesy i nie zapominajmy, że pracodawca też jest człowiekiem i prędzej czy później znajdziemy na niego sposób. Najważniejsze, aby nie żyć takimi konfliktami i nie obnosić się z tym oraz nie użalać nad sobą.

Bądź szczery i sympatyczny

Brzmi banalnie i trochę za prosto? Nieprawda, bo wiele da się zdziałać uśmiechem i pozytywnym nastawieniem. Domagaj się również konstruktywnej krytyki i porad od przełożonego zamiast krytykowania „dla zasady”. Przy okazji zaznaczaj, że Ci zależy i doceniaj nawet najdrobniejsze pochwały. Czasem można też sobie pozwolić na żart sytuacyjny albo znaleźć wspólny język czy temat niekoniecznie dotyczący naszej zawodowej codzienności

Następna informacja

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.