Jako przedsiębiorca masz swoją stronę internetową, media społecznościowe zapewne też nie są Ci obce. We wszystkich tych miejscach możesz bez problemu zareklamować i pokazać przedmioty bądź oferowane przez siebie usługi. Są jednak sytuacje, w których katalog reklamowy jest o wiele bardziej wartościowym produktem. Jak zaprojektować go, aby dobrze spełniał swoja rolę?
Dobre zdjęcia – najpierw patrzymy, potem czytamy
Żyjemy w kulturze obrazu – to niezaprzeczalny fakt. Bez względu na to czy zdecydujesz się na mały, kilku stronnicowy folder, czy opasły katalog szyty. Dobra szata graficzna do podstawa. Zdjęcia powinny być wysokiej jakości i dobrze przemyślane – tak, aby potencjalnemu odbiorcy miło przeglądało się dostarczony przez Ciebie materiał. I nie ma tu znaczenia czy sprzedajesz maszyny rolnicze, cukierki czy wysokiej jakości kosmetyki naturalne. Jeżeli chcesz uchodzić za profesjonalistę w swojej branży – nie żałuj pieniędzy na dobrego fotografa.
Atrakcyjne opisy – krótkie, zwięzłe i na temat
Kiedy już rozwiążesz kwestię graficzną, warto pomyśleć o treści jaką wypełnisz wnętrze broszury. Opisy produktów powinny być krótkie i precyzyjne, a ich rozmieszczenie powinno pozwolić odbiorcy na łatwe zauważenie najważniejszych informacji podczas pobieżnego czytania. Nie oszukujmy się – nikt nie czyta materiałów marketingowych od deski do deski. Dlatego właśnie wazna jest odpowiednia ekspozycja najważniejszych komunikatów. Obecnie na rynku z łatwością możesz skorzystać z usług profesjonalnych copywriterów. To osoby, które nie tylko potrafią stworzyć odpowiednią treśc, ale wiedzą również jak sprawić, aby była ona jak najbardziej widoczna dla odbiorcy. Warto sięgnąć po ich usługi!
Ciekawostki i porady – dobra treść to podpora reklamy
Jeżeli zdecydujesz się na stworzenie dużego katalogu szytego, warto zawrzeć w nim więcej treści takich jak na przykład: historia marki, czy opis wartości, którymi się kierujesz. Chcesz w atrakcyjny sposób przedstawić czytelnikowi jakieś dane? Stwórz proste infografiki. Możesz również pokusić się o umieszczenie krótkich ciekawostek z branży, bądź praktycznych porad – będzie to dodatkowa wartość dodana, która sprawi, że czytelnik chętnie sięgnie po Twoją publikację, nie tylko w celach marketingowych, a Ciebie postawi w roli prawdziwego eksperta w branży.