Siedemnaście nowych ofert inwestycyjnych zaprezentował Sosnowiec podczas tegorocznych targów MAPIC w Cannes we Francji, które odbyły się od 16 do 18 listopada oraz podczas krajowych Targów Produktów i Usług dla Samorządów Lokalnych Gmina w Poznaniu zorganizowanych w dniach od 22 do 25 listopada br.
Uczestnictwo w targach inwestycyjnych w Cannes we Francji oraz w Poznaniu było okazją do zaprezentowania potencjalnym inwestorom 17 nowych ofert inwestycyjnych Sosnowca, wśród których największe zainteresowanie budziły: oferta budynku produkcyjno-badawczego oraz budynku usługowego w ramach powstającego aktualnie Sosnowieckiego Parku Naukowo – Technologicznego, oferta bazy sportowo-rekreacyjnej w Milowicach oraz bazy usługowo-produkcyjnej przy ul. Kombajnistów i ul. Watta, a także w rejonie Maczki – Bór.
Udział w targach jest integralną częścią realizowanej przez Gminę kampanii promocji gospodarczej w ramach unijnego projektu "Sosnowiec - miasto dobrych inwestycji" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Przedsięwzięcie obejmuje nie tylko promocję inwestycyjną miasta w ramach branżowych targów, ale również kampanię billboardową przy drodze krajowej Katowice - Warszawa, produkcję i emisję spotów reklamowych w TVP Katowice oraz akcję reklamową w specjalistycznych czasopismach. Podjęte w ramach kampanii działania mają przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie poszerzoną ofertą inwestycyjną Gminy, a także wykreować wizerunek miasta jako miejsca atrakcyjnego i przyjaznego inwestorom.
Gminę Sosnowiec prezentowała 2-osobowa delegacja w składzie: Elżbieta Musialik - Kierownik Referatu Promocji Gospodarczej w Wydziale Rozwoju i Funduszy Europejskiej oraz Anna Mastalerz - Podinspektor w/w Referatu.