Sosnowiec - portal miejski Sosnowiecki.pl

Wiadomości z Sosnowca

Buspas w Zagórzu już działa. To jednak początek zmian

  • Dodano: 2020-07-01 13:30

To już pewne. Od 1 lipca w Zagórzu obowiązują zmiany na ulicy Braci Mieroszewskich oraz 11 listopada. To poważne i radykalne zmiany, które na pewno nie wszystkim się spodobają. Jednak bezpieczeństwo ludzi jest najważniejsze.

Jak wygląda bezpieczeństwo w Zagórzu?

Wzdłuż ulicy Braci Mieroszewskich i 11 Listopada, w latach 2018-2019, policja zarejestrowała 19 wypadków i kolizji drogowych z udziałem pieszych, w tym aż 15 spowodowanych przez kierowców. 6 pieszych doznało poważnych uszkodzeń ciała. Za tymi liczbami kryją się historie konkretnych ludzi, których życie zupełnie się zmieniło. W 2018 roku ciężko ranne zostały 2 osoby piesze: 31- i 38-letnia, obie na przejściu przez ulicę Braci Mieroszewskich przy sklepie Abra (budynek nr 120). Do obu wypadków doszło z winy kierowców. Rok później ciężko rannych zostało już 4 pieszych, w tym 3 z winy kierowców: 16-laka na przejściu przy Kauflandzie przy ulicy 11 Listopada, 15-latka na przejściu przy przystanku Zagórze Pekin oraz 82-latka na przejściu przy skrzyżowaniu ulic Braci Mieroszewskich i Teofila Lenartowicza

Jakiego miejsca do życia, jakiego Zagórza dla siebie i bliskich chcemy?

Wyobraź sobie, że nie musisz martwić się, czy Twoje dziecko dotrze bezpiecznie do sklepu znajdującego się po drugiej stronie ulicy Braci Mieroszewskich. Nie będziesz już się martwić, czy Twoi rodzice lub dziadkowie poradzą sobie z pokonaniem ruchliwej, dwupasmowej drogi.

W lato otworzysz okno i nie będziesz musiał krzyczeć, żeby w domu porozmawiać, bo wolniej przejeżdżające przed blokiem samochody, będą mniej hałaśliwe. To wszystko jest możliwe w ramach dużych zmian, które będziemy wprowadzać w Zagórzu. Chcemy zmienić tę największą dzielnicę Sosnowca. Usytuowane blisko siebie bloki nie muszą być tylko sypialnią, ale miejscem, w którym można bezpiecznie i bez nadmiernego hałasu spędzić czas wolny.

  • Wyrzucimy ruch tranzytowy z dzielnicy i skierujemy go na drogi krajowe i ekspresowe,
  • skończymy z wyścigami młodych byczków przez środek dzielnicy,
  • stworzymy nową linię tramwajową, która zapewni lepszą komunikację z centrum miasta i Katowicami,
  • poprawimy bezpieczeństwo pieszych na przejściach. Niemożliwe stanie się rozpędzanie i wyprzedzanie przed przejściami i w ich obrębie,
  • priorytetem na krótkich dystansach będzie ruch pieszy, a na dalszych – komunikacja zbiorowa,
  • wybudujemy park w Zagórzu.

W jaki sposób będzie przebiegało testowanie zmian?

Testowanie zmian będzie polegało na udostępnieniu rozwiązań do wykorzystania przez ludzi użytkujących ciąg ulic Braci Mieroszewskich i 11 Listopada – w okresie od 1 lipca 2020 roku do końca czerwca 2021 roku.

W tym czasie będziemy zbierać wskazane powyżej informacje, dotyczące zmiany liczby wypadków z udziałem pieszych - to dzięki pozyskiwaniu danych od policji. Naszym celem jest całkowite wyeliminowanie zdarzeń z winy kierowcy, w których pieszy został ciężko ranny.

Następna informacja

Zobacz także

Komentarze (4)    dodaj komentarz »

  • PAWLO

    I pytanie , tak z ciekawości. Czy bus pasy sa zgodne z przepisami, powinny mieć co najmniej 3 metry szerokości, jesli nie maja to sa niezgodne z warunkami, a jeśli tak to nie obowiązują. I na kiego dzwona zwężenie na przejściu od świateł do ronda na Dańdówce ? Z tego przejścia nawet pies z kulawa noga nie korzysta. Przepracowałem 22 lata w WRD, i nie przypominam sobie tam zdarzenia. Bus pas ma racje bytu gdy sa 2 pasy ruchu + Bus. Teraz nie dość ze przedłuża sie przejazd przez zagórze, to dochodzi do tego smog, smród spalin. I jeszcze jedno, wypadek na wschodniej obwodnicy i miasto ... stoi bez ruchu, kaplica ! Dziś jest 4 lipca, i 3 zdarzenie , dobrze idzie P.Łysy. Ile zdarzenie będzie po wakacjach, ile w zimie ? Ciekawe ile kasy "łyknął ten co to wymyślił" ? .

  • Zdziwiony

    W godzinach szczytu jest masakra i nikt nie przestrzega tego buspasa, a przy Kauflandzie za przejściem w kierunku Dąbrowy zrobienie buspasa na 100 m to zwykła paranoja?!!

  • Pyt

    Kładki dla pieszych, sygnalizator w obecnej chwili mieszkańcy nie tylko Sosnowca ale i Dąbrowy mają utrudniony dojazd w kierunku Katowice-Dabrowa-Katowice. skoro na przejściu dla pieszych koło aby było tyle wypadków już dawno trzeba było zrobić sygnalizator świetlny albo kładkę górą dla pieszych tak jak jest na środuli. Tramwaj gdzie mógłby być fajny park między Lenartowicza Białostocką tramwaj pojedzie komu teraz w tych czasach tramwaj potrzebnych 30 lat temu może by spełnił swoją rolę.

  • Kierowca

    Zagórze zostało zablokowane przez bus pas. Prawy pas służy wyłącznie do skrętu w prawo poza małymi wyjątkami rondo skrzyżowanie na orionie przy magneti Marelli.ktoś się zastanowił ile jest wjazdów i wyjazdów z podporządkowanych ulic z osiedli stacji cpn? jak będzie 1 samochód chciał skręcić w lewo stoją wszyscy wszyscy bo z prawego pasa korzystać nie wolno ale lewy będzie zakorkowany. Pomijam w obecnym stanie rzeczy gdzie trwa na dk94 przebudowa skrzyżowania plus wiadukt ul 3 Maja nad linią tramwajową utworzenie buspasa to jest poroniony pomysł na przejściu przy sklepie Abra można było zrobić duży próg duży na szerokość i wielkość całego przejścia dla pieszych zmusiło by do wyhamowania samochody skoro sygnalizacja świetlna była za droga. Brawo bezradni.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.