Wiadomości z Sosnowca

Pozycjonowanie i różne rodzaje stron

  • Dodano: 2017-06-19 14:30

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo szeroko pojęty termin, służący do określenia wielu czynności, podejmowanych w celu wpływania na wyniki wyszukiwania. Samo google jednoznacznie zabrania manipulowania wynikami wyszukiwania, raz po raz aktualizując algorytm wyszukiwarki, doskonaląc go i sprawiając że jest on coraz bardziej czuły i lepiej sobie radzi z wykrywaniem niskiej jakości stron, jak również znajdowaniem tych, dla których pozycjonowanie stron odbywa się zakazanymi metodami, tak zwanymi Black Hat Seo. Oczywiście nikt nie ma wątpliwości że jest to niekończąca się gra w kotka i myszkę. Właściciele stron za wszelką cenę starają się przechytrzyć google, podejmując próby znalezienia sposobu na zajęcie pierwszego miejsca w wynikach, z kolei google aktualizując algorytmy, chce zmusić twórców stron do nieustannego podnoszenia ich jakości. U szczytu tego wszystkiego znajduje się użytkownik poszukujący informacji na konkretny temat. Od tego, co znajdzie na szczycie wyników wyszukiwania, zależeć będzie podjęta przez niego decyzja. Decyzja o zakupie produktu, usługi, pozostaniu na stronie lub podaniu adresu e-mail. Każda z tych rzeczy będzie miała odzwierciedlenie w zyskach wyszukiwarki, jak i właściciela strony.

Czy pozycjonowanie stron można stosować do wszystkich typów stron?

Pomijając w tych rozważania wszelkiego typu strony propagujące nienawiść czy zajmujące się udostępnianiem nielegalnych treści, odpowiedź na powyższe pytanie brzmi tak. Te najpopularniejsze rodzaje stron, dla których pozycjonowanie powinno być wykonywane z jak największą dokładnością i starannością to strony firmowe i sklepy internetowe, a także blogi tematyczne. Zacznijmy jednak od początku.

Jak wykonać pozycjonowanie stron firmowych?

Każda firma działająca na rynku, posiada dziś stronę internetową. Może to być większy serwis informacyjny lub mniejsza strona www z podstawowymi informacjami o firmie, jej położeniu, ofercie. Strony takie służą klientom do sprawdzenia czy firma jest w stanie dostarczyć produkt lub usługę. Dzięki stronom internetowym, klienci nie tylko oszczędzają czas, nie musząc dzwonić do firmy i dogadywać się pracownikiem, ale również mogą od razu znaleźć wiele cennych odpowiedzi na pytania, które jeszcze nie zostały zadane. Część z nich będzie mogła dotyczyć np. cennika produktów, wolnych terminów czy warunków współpracy. Wszystkie te wiadomości mogą być łatwo umieszczone na stronie i dostępne dla klientów przez całą dobę. Co jednak muszą klienci zrobić, aby na taką stronę trafić, jeśli nie znają adres www, pod którym ona funkcjonuje? W pierwszej kolejności wpiszą poszukiwane przez siebie zapytanie do wyszukiwarki. W 9 na 10 przypadkach będzie to właśnie wyszukiwarka Google, dlatego kiedy ktokolwiek pyta o pozycjonowanie stron internetowych, ma na myśli właśnie pozycjonowanie w Google. Aby strona firmowa została wyświetlona na jednych z pierwszych pozycji wyników wyszukiwania, musi do niej prowadzić wiele linków z innych stron. Jest to niezmiennie jeden z najważniejszych czynników branych pod uwagę podczas tworzenia rankingów stron www przez wyszukiwarki. Strony z dużą liczbą linków przychodzących są wiarygodne. Dlaczego? Ponieważ jeśli inne strony zdecydowały się do nich linkować, to znaczy że są tam cenne informacje, których może poszukiwać użytkownik. Oczywiście same linki przychodzące to nie jedyna metoda na pozycjonowanie stron internetowych. Strony zajmujące najwyższe miejsca  w wynikach wyszukiwania są klikane największą liczbę razy. Co za tym idzie, zwiększa się prawdopodobieństwo że wśród tłumów odwiedzających stronę, znajdą się osoby, które rzeczywiście będą zainteresowane nawiązaniem współpracy z twoją firmą.

Sklepy internetowe i ich pozycjonowanie

Drugim typem najczęściej pozycjonowanych stron internetowych są oczywiście sklepy online. Aby mogły one pozyskiwać klientów, muszą być wyświetlane wyżej niż konkurencja w wynikach wyszukiwania na konkretne hasła. W ich przypadku pozycjonowanie stron www może być szczególnie trudne i kosztowne, zwłaszcza jeśli ma mieć charakter ogólnopolski i obejmuje bardzo popularne hasła, w których konkurencja jest olbrzymia. Do takich należy pozycjonowanie stron i sklepów internetowych na hasła związane z odzieżą, motoryzacją, kosmetykami i pozostałymi typami produktów codziennego użytku. Co można w takiej sytuacji poradzić ich właścicielom? Przede wszystkim konsekwencje w działaniu, a także korzystanie z innych metod pozycjonowania, jak pozycjonowanie lokalne czy stosowanie długiego ogona. Pozycjonowanie sklepów internetowych może być w dużym stopniu wspierane przez sam sklep, a właściwie opisy produktów, które zostały w nim umieszczone. Jeśli ich tworzeniu poświęci się odpowiednio dużo czasu i uwagi, sklep odwdzięczy się nam zajmowaniem coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, przy stosunkowo małym nakładzie środków i działań na inne metody pozycjonowania. Pamiętać również trzeba o tym, że samo pozycjonowanie stron i sklepów musi mieć zachowaną ciągłość i być wykonywane regularnie, z tego powodu że konkurencja wśród sklepów online nieustannie się powiększa.

Pozycjonowanie stron - Coolbrand.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.