Wiadomości z Sosnowca

Asystent podatnika – pomoc na starcie w biznesie

  • Dodano: 2015-10-14 09:30, aktualizacja: 2015-10-14 10:36

Od 1 września mikroprzędsiębiorca, na starcie działalność gospodarczej, może  skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Nowe stanowiska pojawiły  się pilotażowo w 50 urzędach skarbowych uruchamiających centra obsługi, a od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach.


Instytucję asystenta podatnika wprowadza ustawa o Administracji Podatkowej. Jest to jedno z narzędzi Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika, którego głównym celem jest wzmocnienie usługowej roli Administracji Podatkowej i wsparcie podatników w ich indywidualnych sprawach.

Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą przez asystenta podatnika obejmować będzie przede wszystkim udzielanie informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych (także składanych elektronicznie), udzielanie pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika, przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego (a w tym uprawnień przysługujących podatnikom).

Czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie stanowią doradztwa podatkowego.

Asystenta podatnika wyznaczy naczelnik urzędu skarbowego właściwy  w sprawach podatku dochodowego w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca. Asystent podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.
 

Komentarze (1)    dodaj »

  • monika

    bardzo dobry pomysł

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również