Wiadomości z Sosnowca

Mieszkaniec - Media - Inwestor

  • Dodano: 2011-06-09 09:00, aktualizacja: 2011-06-09 10:04

Pod hasłem "Mieszkaniec - Media - Inwestor w relacjach z samorządem" rozpoczęła się wczoraj konferencja zatytułowana "PR w samorządzie". Do stolicy Zagłębia Dąbrowskiego zjechali praktycy, dziennikarze i naukowcy zajmujący się tą tematyką. Ogólnopolskie wydarzenie przez siedem edycji organizowane było dotąd w Kraśniku. Jak zapewniali organizatorzy, dalszy rozwój konferencji mają zapewnić właśnie przenosiny do Sosnowca.

 

- Bardzo się cieszę, że możemy państwa gościć - zapewniała Agnieszka Czechowska-Kopeć, zastępca prezydenta Sosnowca. - Zakres tej konferencji świadczy o tym, jak ważną dziedziną jest Public Relations z punktu widzenia samorządów. Wiele z nich niestety nie docenia istoty tego zagadnienia. Uważam, że PR jest niezbędny, nie tylko ze względu na opakowanie, ale również na treść płynącego przekazu. Moim życzeniem byłoby, aby każdy wójt, burmistrz czy prezydent miał przy sobie osobę, która byłaby w stanie skutecznie doradzać w sprawach wizerunku reprezentowanego przez nich samorządu - dodawała.

 

Organizatorzy podkreślali, że gratulują Sosnowcowi przejęcia pałeczki. - Świadczy to o tym, że konferencja się rozwija. Mam nadzieję, że konferencja zagości w Sosnowcu na dłużej - podkreślał Piotr Czubiński, koordynator konferencji.

 

Od lat znakiem rozpoznawczym konferencji PR w samorządzie jest udział najlepszych specjalistów w branży PR i marketingu politycznego. Także w tym roku swoją obecność w Sosnowcu potwierdzili już m.in.: Wiesław Gałązka, Marek Skała, Barbara Labudda, Adam Łaszyn, dr Dariusz Tworzydło, prof. Sławomir Smyczek, Sebastian Chachołek, Ivetta Biały, Piotr Lignar, Antoni Styrczula, Izabela Laskowska, dr Jarosław Flis, dr Krzysztof Koj i inni. Poprowadzą oni wykłady i warsztaty, zgodnie z przydzielonymi na każdy dzień panelami tematycznymi.

 

Wykład inauguracyjny wygłosił Sebastian Chachołek, prezes zarządu Grupy PRC. Mówił przede wszystkim o efektywności i efektowności w zarządzaniu wizerunkiem jednostek samorządu terytorialnego. - Jest wiele pięknych i urokliwych miast, gdzie ludzie mieszkający są zadowoleni z życia. Są jednak takie miejsca, które są potocznie nazywane "zakazanymi imperiami". Rolą PR jest zmiana takiego postrzegania. Często bowiem oczekiwania mieszkańców wobec samorządu nie są zbieżne z tym, co wyobrażają sobie włodarze poszczególnych jednostek. Dlatego trzeba zaistnieć, na co jest wiele możliwych sposobów. Choćby tak prostych, jak wysyłanie mieszkańcom sms-ów, co robi Sosnowiec - mówił Chachołek, dodając: - Sukces w tym wypadku jest wypadkową zarówno efektowności, jak i efektywności.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również