Wiadomości z Sosnowca

Izba Gospodarcza zaprasza do współpracy

  • Dodano: 2014-11-04 22:00

Trwa nabór do usługi "Instrument szybkiego reagowania" na złagodzenie negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego. Czas zgłoszenia trwa do 30 listopada 2014 r.


Ogłoszenie o naborze do usługi „Instrument Szybkiego Reagowania” wygląda następująco:

§1
1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu systemowego pn. „Instrument Szybkiego Reagowania” ogłasza rozpoczęcie z dniem 23 października 2014 r., piątego naboru przedsiębiorców do udziału w usłudze, realizowanej przez WYG International Sp. z o.o.


§2
1. Celem Usługi jest wsparcie przedsiębiorców i ich pracowników mające na celu złagodzenie negatywnych skutków spowolnienia gospodarczego/zmiany gospodarczej/restrukturyzacji (w tym rozwojowej). Zostanie to osiągnięte poprzez realizacje następujących celów szczegółowych:
1) Zapewnienie kompleksowego wsparcia firmom w ramach opracowania i wdrażania (realizacji) Planu Rozwoju (dalej: PR);
2) Zapewnienie kompleksowego wsparcia pracownikom przedsiębiorców, zagrożonych zwolnieniami w ramach programów outplacementowych będących częścią PR;
3) Popularyzacja rozwiązań w obszarze działań szybkiego reagowania skierowanych do przedsiębiorców i ich pracowników zagrożonych negatywnymi skutkami zmiany gospodarczej.
2. W ramach Usługi przedsiębiorcy będą mogli otrzymać wsparcie na opracowanie Planów Rozwoju oraz w ramach tych planów na usługi doradcze, szkoleniowe lub outplacementowe – wedle zdiagnozowanych potrzeb i problemów danego przedsiębiorstwa. Wsparcie to będzie udzielane w formie pomocy de minimis. Przedsiębiorca będzie zobowiązany do wniesienia wkładu własnego (w pieniądzu)
w wysokości nie mniejszej niż 5% łącznej wysokości kosztów wsparcia określonych
w umowie na opracowanie Planu Rozwoju, o której mowa w §6, oraz umowie na wdrożenie Planu Rozwoju, o której mowa w §7.


§3
O udział w Usłudze mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
2) posiadają struktury organizacyjne w co najmniej dwóch województwach
i jednocześnie ich pracownicy muszą wykonywać pracę w ramach struktur znajdujących się w co najmniej dwóch województwach lub,
3) nie otrzymali/nie ubiegają się o pomoc z innych środków publicznych w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, związanych z udziałem w usłudze, oraz
4) niezależnie od formy w jakiej prowadzona jest działalność gospodarcza – jeżeli wobec nich nie wszczęto (w tym nie złożono wniosku do właściwego sądu) procedury objęcia ich postępowaniem naprawczym albo upadłościowym, oraz
5) nie zaistniały przesłanki wynikających z art. 233 i 397 Kodeksu Spółek Handlowych (Dz. Ust. z 2000 r., Nr 94, poz. 1037) o konieczności podjęcia uchwały dotyczącej dalszego istnienia spółki (dotyczy Sp. z o.o. oraz S.A.), oraz
6) działalność przedsiębiorstwa, w szczególności prowadzonego przez osobę fizyczną, nie została zawieszona, oraz
7) spełniają definicję małego albo średniego przedsiębiorcy (zgodnie z definicją określoną w załączniku I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3, ze zmian.), oraz
8) kwalifikują się do uzyskania pomocy de minimis, w tym co najmniej przekażą Wykonawcy informację o otrzymanej pomocy de minimis lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis, oraz formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis na etapie aplikowania do usługi, oraz
9) przekażą Wykonawcy, na etapie aplikowania do usługi, sprawozdania (albo dokument/dane równoważne) za dwa zamknięte lata obrachunkowe, poprzedzające rok uruchomienia naboru, zgodnie z wymaganiami określanymi w niniejszym dokumencie, oraz informację na temat powiązań z innymi przedsiębiorcami, łączeniu, przejęciu lub powstaniu przedsiębiorstwa w wyniku podziału i prowadzonej działalności gospodarczej, w związku z którą przedsiębiorca ubiega się o pomoc de minimis, oraz
10) dokonają autodiagnozy kondycji finansowej przedsiębiorstwa, a jej wynik stanowić będzie oświadczenie złożone w formie Załącznika nr 4 do Regulaminu.
11) dominującym obszarem prowadzonej przez nich działalności jest jeden z działów PKD, w których odnotowano najwyższe stopnie zagrożenia upadłością:
o 10 Produkcja artykułów spożywczych
o 33 Naprawa, konserwacja i instalowanie maszyn i urządzeń
o 41 Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków
o 42 Roboty związane z budową inżynierii lądowej i wodnej
o 43 Roboty budowlane specjalistyczne
o 49 Transport lądowy oraz transport rurociągowy
o 52 Magazynowanie i działalność usługowa wspomagająca transport
12) nie zaszła w stosunku do przedsiębiorcy następująca sytuacja: przedsiębiorstwo otrzymało pomoc na ratowanie i nie spłaciło do tej pory pożyczki ani nie zakończyło umowy o gwarancję lub otrzymało pomoc na restrukturyzację i nadal podlega planowi restrukturyzacyjnemu.

§4
Do udziału w Usłudze w ramach niniejszego naboru zostanie wyłonionych co najmniej 50 przedsiębiorców o ograniczonych zasobach kadrowych i finansowych, w tym :
1) co najmniej 45 małych przedsiębiorstw;
2) co najmniej 5 średnich przedsiębiorstw.

§5
1. Zgłoszenia do Usługi będą składane przez przedsiębiorców elektronicznie, na adres:  isr@isr.parp.gov.pl
2. Zgłoszenie do Usługi dokonywane jest na następujących zasadach:
1) do dnia 30 listopada 2014 r. przedsiębiorca składa drogą elektroniczną na adres isr@isr.parp.gov.pl, dane identyfikacyjne i kontaktowe przedsiębiorstwa;
2) Wykonawca kontaktuje się z przedsiębiorcą i przekazuje mu na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu, login i hasło do systemu rejestracji oraz zaproszenie do wprowadzenia do systemu danych finansowych przedsiębiorcy;
3) przedsiębiorca wprowadza dane finansowe do systemu w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania zaproszenia w formie elektronicznej, ale nie później niż do upływu terminu zakończenia naboru;
4) w przypadku niedochowania przez przedsiębiorcę terminu, o którym mowa w pkt 3, Wykonawca usuwa formularz aplikacyjny tego przedsiębiorcy z systemu rejestracji;
5) w przypadku stwierdzenia niezgodności wprowadzonych do systemu danych finansowych ze stanem faktycznym Wykonawca może skorygować błędy w tych danych (przekazując przedsiębiorcy na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu, informację o skorygowaniu danych finansowych niezgodnych ze stanem faktycznym), o ile ich korekta jest możliwa w oparciu o informacje posiadane przez Wykonawcę lub podmiot, o którym mowa w ust. 5.
3. Na etapie wypełniania formularza aplikacyjnego od przedsiębiorcy wymagane będą co najmniej następujące informacje:
1) nazwa przedsiębiorcy i adres siedziby;
2) numer KRS lub numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej;
3) NIP oraz REGON;
4) forma organizacyjno-prawna przedsiębiorstwa;
5) rodzaj prowadzonej działalności wg PKD;
6) data rozpoczęcia działalności gospodarczej;
7) wiodąca branża, w której prowadzona jest działalność gospodarcza;
8) liczba zatrudnionych;
9) wielkość przedsiębiorstwa zgodnie z definicją określoną w załączniku I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3, ze zmian.);
10) kapitał zakładowy lub własny;
11) rodzaj prowadzonej ewidencji księgowej;
12) województwa w których firma posiada struktury organizacyjne i jednocześnie pracownicy wykonują prace w ramach tych struktur;
13) korzystanie z pomocy de minimis w okresie bieżącego roku i ostatnich dwóch lat kalendarzowych;
14) czy przedsiębiorca jest zobowiązany do składania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości;
15) czy na przedsiębiorstwie ciąży obowiązek zwrotu pomocy publicznej wynikający z wcześniejszej decyzji Komisji Europejskiej;
16) czy przedsiębiorstwo otrzymało lub ubiega się o pomoc z innych środków publicznych w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą związanych z udziałem w projekcie Instrument Szybkiego Reagowania;
17) dane kontaktowe.
4. Na etapie wprowadzania danych finansowych od przedsiębiorcy wymagane będą co najmniej następujące informacje dotyczące okresu od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2013 r.:
1) zatrudnienie na koniec okresu;
2) przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi;
3) koszty działalności operacyjnej (bez pozostałych kosztów operacyjnych);
4) amortyzacja;
5) zysk (strata) na sprzedaży;
6) zysk (strata) na działalności operacyjnej;
7) zysk (strata) brutto;
8) zysk (strata) netto;
9) odsetki zapłacone;
10) zysk zatrzymany;
11) aktywa trwałe;
12) aktywa obrotowe;
13) zapasy;
14) należności krótkoterminowe;
15) aktywa razem;
16) początkowa wartość kapitału zakładowego;
17) kapitał (fundusz) własny;
18) kapitał (fundusz) podstawowy;
19) zobowiązania i rezerwy na zobowiązania;
20) zobowiązania długoterminowe;
21) zobowiązania krótkoterminowe;
22) rozliczenia międzyokresowe;
23) przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej;
24) czy podmiot odniósł w roku obrachunkowym poprzedzającym rok uruchomienia danej edycji część strat na pomniejszenie (umorzenie) kapitału zakładowego;
25) wartość umorzenia kapitału zakładowego.
5. Wykonawca może upoważnić inny podmiot do wykonania w jego imieniu czynności,
o których mowa w ust. 2 pkt 2 - 5.

§6
1. Z przedsiębiorcami zakwalifikowanymi do otrzymania wsparcia w ramach Usługi Wykonawca zawiera umowy na opracowanie planu rozwoju w terminie do 30 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ostatecznej listy rankingowej dla naboru.
2. Warunkiem zawarcia takiej umowy jest możliwość udzielenia przedsiębiorcy pomocy de minimis zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz złożenie przez przedsiębiorcę następujących dokumentów:
1) podpisanego formularza aplikacyjnego, zawierającego informacje przekazane przez przedsiębiorcę poprzez stronę internetową określoną w ogłoszeniu
o naborze;
2) deklaracji udziału w projekcie;
3) oświadczenia o nieubieganiu się i nieotrzymaniu pomocy z innych środków publicznych w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą związanych z udziałem w Usłudze (Załącznik nr 3 do Regulaminu);
4) oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w okresie bieżącego roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go latach podatkowych albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
5) informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis oraz informacji na temat powiązań z innymi przedsiębiorcami, łączeniu, przejęciu lub powstaniu przedsiębiorstwa w wyniku podziału i prowadzonej działalności gospodarczej w związku z którą przedsiębiorca ubiega się o pomoc de minimis;
6) w przypadku przedsiębiorców zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych - poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii sprawozdań finansowych za okres 2 ostatnich lat obrotowych, sporządzonych zgodnie
z przepisami o rachunkowości lub równoważnych;
7) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w projekcie (Załącznik nr 4 do Regulaminu).

§7
Z przedsiębiorcami, którym Wykonawca opracował plan rozwoju, zawarta zostanie umowa na wdrożenie planu. Warunkiem zawarcia takiej umowy jest możliwość udzielenia przedsiębiorcy pomocy de minimis zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz złożenie przez przedsiębiorcę następujących dokumentów:
1) oświadczenia o nieubieganiu się i nieotrzymaniu pomocy z innych środków publicznych w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą związanych z udziałem w Usłudze (załącznik nr 3 do Regulaminu);
2) oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę oraz przedsiębiorstwa powiązane w okresie od dnia podpisania umowy na opracowanie planu rozwoju do dnia podpisania umowy na wdrożenie planu rozwoju, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

§8
1. Termin zakończenia naboru upływa w dniu 30.11.2014 r.
2. W przypadku, gdy w ramach naboru nie zostanie wybrana przewidywana (w ogłoszeniu) liczba przedsiębiorstw, Wykonawca może rekomendować przeprowadzenie nowego naboru lub wydłużenie obecnie trwającego.

§9
PARP może wskazać, iż wsparcie otrzymają określone z nazwy przedsiębiorstwa, kierując się przy tym następującymi kryteriami: analizą zagęszczenia wyników rankingu dla zbioru przedsiębiorców, ich przynależnością branżową, klasą przedsiębiorstw (małe/średnie), celowością i charakterem pomocy udzielanej w ramach Usługi, np. w pierwszej kolejności  rekomendowane do otrzymania wsparcia mogą zostać przedsiębiorstwa, które spełnią kryterium merytoryczne 1 do 4 z oświadczenia stanowiącego załącznik nr 4 do Regulaminu.

§10
Więcej informacji o Usłudze i naborze, w tym Regulamin naboru, można uzyskać na stronie www.isr.parp.gov.pl.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Sosnowiecki.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również